DAG 6 Bootje op...

3 juli 2019 - Zákinthos, Griekenland

Het is 08.30u en je voelt al dat het weeral een hete dag gaat worden. Maar niet erg, we huren vandaag een motorbootje voor ons tweetjes. We rijden naar Keri Beach in het Zuiden. Na wat technische uitleg zijn we weg met onze boot. De eerste kilometers vaar ik en daarna neemt Michel het roer over. We varen via de mooie kustlijn met z'n vele grotten zeeinwaarts richting Marathonisi eiland. We varen terug richting kust waar we door het goede oog van Michel enkele schildpadden spotten. Twee stevige kleppers zwemmen onze boot voorbij. We nemen een frisse duik maar spijtig genoeg is er geen levend wezen meer te bespeuren. Het plonske doet ons echt wel deugd.

Na ongeveer 3 uur op het water gaan we de boot feilloos inleveren en installeren we ons op een typisch Grieks terras op de eerste verdieping. Het zicht is grandioos! We eten geroosterde inktvis met een Griekse salade en een karafje roséwijn om op de vakantie te klinken.

We kunnen weeral verder... ons buikje is gevuld.

Nu op zoek naar een piepklein eilandje Sostis genaamd, waar vele jonge koppeltje huwen. En daar ligt het voor ons... met een lange houten loopbrug kom je op het eilandje waar witte doeken wapperen in het zonlicht. Romantisch!

Een half uurtje gaan zwemmen en luieren en daarna terug naar het hotel want we zijn moe en hebben genoeg zon gehad. Het is nog steeds warm... 34°C.

Vanavond gaan we terug naar restaurant Utopia. Het was daar zó lekker!

Vanochtend hebben we vernomen dat we onze laatste dag tot 's avonds over ons apartement mogen beschikken. Dus dat wordt nog een volwaardige vakantiedag!